tisdag, oktober 30, 2007

Grått och trist

Det regnar inte ute, men det är mulet och allmänt grått och trist. Humöret blir förstås inte bättre av att jag skriver på en praktikrapport och det går trögt. Jag har två dagar kvar av praktiken, förutom kvällens arbetspass. Jag känner mig som en utomordentligt dålig praktikant, för jag har ingen lust att engagera mig i nånting, jag vill bara, bara få undan praktiken. Men min handledare är nu inte heller så värst inspirerande. Vi ska nog ha en utvärdering på torsdag, hon måste bedöma min praktik. Tur att jag inte behöver ge siffror åt mig själv utan "bara" skriva en rapport med många olika delar som samhällsanalys, analys av församlingen, praktikplanens förverkligande, professionell utveckling o.s.v. o.s.v. Totalt ointressant för mig just nu. Men jag måste. Fattas bara att min lärare inte godkänner praktikrapporten sen...

Finns det nåt kul här i livet? Jo, Kennet har varit och sett på en radhuslägenhet i Vasa idag! Han ska skicka bilder åt mig ikväll. Vi pratade lite på dagen då han precis varit och tittat och han tyckte att det var en okej lägenhet, lite mindre än han föreställt sig och skicket inte det allra bästa, men omgivningen verkade bra. Inte så nära till stora vägar, innergård och lite skog. Så kanske kan våra katter också trivas där. Vi måste bestämma oss senast torsdag om vi vill ha lägenheten. Helst vill vi hyra från december, men vi måste kolla om det är möjligt.

Men nu tror jag att jag ska lägga mig på sängen ett tag, vila så jag orkar med kvällen. Praktikrapporten får nog vara tills imorgon. Kanske jag är mer inspirerad då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, spännande med lägenhetsjakten! Hoppas ni hittar nåt ni trivs med! :)