måndag, oktober 15, 2007

Härlig dag...

...idag! Det var skönt att vara ute med barn på jobbet idag på eftermiddagen. Solen värmde så skönt och jag frös inte alls och behövde inte vara rädd att bli mera snuvig. Jag är nämligen fortfarande lite snuvig och hostig i sviterna efter senaste förkylning. Jag fick nog höra att det är nån seg förkylning som går nu och jag kan inget annat än hålla med. Totalt var jag borta en vecka från jobbet, men ännu idag, fjärde dagen på jobb och med helg emellan så snörvlar jag mellan varven. Antar att det bara är att gilla läget, som Ledin sku säga...

Idag har jag köpt nåt jag länge haft för avsikt att inhandla - vita tvättpåsar från Lindex. Alltså såna man stoppar bh:ar och annat smått i när man tvättar. Jag har länge haft en svart påse, men nu har jag även vit.

Ska också passa på att gratulera våra vänner M och C som fick en flicka i fredags! Förhoppningsvis en framtida lekkompis till vår krabat.

Förresten, om någon har fina namnförslag, både flick och pojk, så tar vi gärna del. Vi trodde ganska länge att vi hade på klart vad vår liten ska heta, men ju närmare förlossningen vi kommer, desto mer osäker blir speciellt jag. Och sen är det ju kul att höra vilka förslag som kommer :-).

Nu ska jag vila och läsa gårdagens tidning som av någon anledning blev oläst igår.

1 kommentar:

Mia sa...

Åh, får man komma med namnförslag, vad kul! ;) Några namnförslag har gömt långt bak i garderoben för eventuella syskon till Arvid, men några namn som av olika anledningar diskades fast jag tycker de är jättefina: Aron, Amos, Fanny, Alma... Fler finns nog. :) Är så roligt att hitta namn - fast lite ångest var det också, då vi inte lyckades hitta nåt flickalternativ. Men det gjorde ju sist och slutligen ingenting. :)