tisdag, oktober 02, 2007

Uppdatering från Esse

Jag äter parmesanpasta från Lidl till middag idag. Det är riktigt gott. Kanske inte så värst näringsrikt och säkert inte den bästa kosten när man är förkyld, men det var enkelt att tillreda. Jo, just det, förkyld. Idag kring lunchtid kände jag hur Förkylningen kom smygande. Först lite nästäppa, sen började det rinna och när arbetsdagen led mot sitt slut hade jag dessutom sjuk hals och var dödstrött. Tröttheten bottnar nog också i att det blev lite väl sent innan vi kom oss i säng igår samt att det börjar vara lite svårt att hitta en bekväm sovställning, men lite skyller jag nog på förkylningen. Så jag beslöt att skippa praktiken ikväll och vara hemma och ta det lugnt istället. Förhoppningsvis är jag i skick för jobb imorgon, för jag skulle verkligen inte vilja bli sjukskriven p.g.a. en simpel förkylning såhär just före jag ska på mammaledigt. Men det beror ju helt på hur jag känner mig imorgon. Det är ju ingen vits att leka duktig på bekostnad av hälsan.

Jag kommer inte ihåg om jag nämnt att jag gör församlingspraktik med ungdomsarbetsledaren i Esse församling två kvällar i veckan + ett par veckor sedan då jag blir mammaledig, men så är fallet. Jag vill ha undan praktiken före barnet föds. Annars blir jag nog aldrig färdig med mina ungdomsarbetsledarstudier. Kan vara lite knaggligt ändå med tanke på att jag ska skriva ett slutarbete också.

Jag är för övrigt mol allena i stugan just nu, med Kennet i Vasa och svärföräldrarna i Sverige. Tur att jag i varje fall har Stubin och Granat!

Nu ska jag bege mig ut i cyberspace ett tag!

Ps. Förresten så har jag sytt amningskudden jag skrev om tidigare. Den blev bra. Behöver dock ännu ett överdrag.

Inga kommentarer: