fredag, oktober 05, 2007

Förkylt

Idag är en sån dag som jag skulle behöva lite uppmuntran. Jag är hemma tredje dagen från jobbet p.g.a. en förkylning som bara blir värre och värre :-(. Jag vill vara liten och bli ompysslad av mamma. Halsen är värre än nånsin och näsan är fullständigt blockerad. Hon som troligtvis smittat ner mig (enda förkylda människan jag träffat den senaste tiden) hade dessutom angina, så säkert har jag också fått det. Ska till distriktsmottagningen och kolla halsen senare idag. Det låter nästan hemskt att säga det, men jag skulle gärna ta en antibiotikakur, för då blir jag ju frisk och dessutom borde jag ju inte få bihåleinflammation då, för det skulle jag inte bli förvånad över om jag får här i början av nästa vecka, om snuvan fortsätter.

Och så är jag ensam hemma. Jag håller på att bli fullständigt galen här! Enda människorna jag har pratat med öga mot öga sen i tisdags var butiksbiträdena i bybutiken då jag var tvungen att handla lite mat igår. Buhuuu. Ikväll kommer Kennet, jippiii! Även svärföräldrarna är på inkommande under dagens lopp, om de inte fastnar alltför länge på Ikea i Haparanda, förstås. Beställde en badrumsmatta med dem och ska just kolla om pallen Oddvar finns i Haparanda-Ikea.

Nåt annat positivt i livet? Det var trevligt att titta på Cold Feet-dvd igår. Tack för lånet, miajohanna (miajohanna.blogspot.com)! Stubin fyller ett år idag. Människoår alltså. Han ska få en gourmetmåltid ikväll. Just nu firar han med att sova ovan på tvättmaskinen, vilket i praktiken också betyder att han sover på babyns skötbord... :-). Jag har en och en halv vecka kvar på jobbet före mammaledigheten, men med praktiken sen så är det ändå ungefär fyra veckor tills jag blir riktigt ledig. Bara jag blir frisk och hålls frisk sen så ska det bli skönt.

Nu slutar jag svamla!

Inga kommentarer: