torsdag, oktober 25, 2007

En dag till...

...av praktiken avklarad, nästan. Jag har varit riktigt duktig idag och kategoriserat böcker i församlingens lilla bibliotek. Nu återstår bara att rada in dem i hyllor i rätt ordning och med rätta kategorierna inskrivna med blyerts på insidan av pärmarna. Men det ska jag och en civiltjänstgörare göra imorgon. Nu är det bara en vecka kvar av praktiken. Ska nog bli skönt när det är färdigt. Då kan jag i lugn och ro föda barn :-). På den fronten för övrigt intet nytt. I alla fall inget jag vet om. Vem vet vad som försiggår på insidan av magen.

Idag fick jag igen höra att jag har liten mage. Nästan vem än jag säger beräknat datum åt så är kommentaren undantagslöst nåt i stil med "Så snart, du är ju inte alls stor!". Men jag har vant mig och så är det skönt att inte vara klumpig. Jag måste bara komma ihåg att gå sakta så jag inte får sammandragningar. Så jag skrider fram på vägen till och från församlingsstugan.

Nu har jag bara en skolandakt att förbereda och sen har jag kvällen ledig. Hm, kanske jag ska läsa lite ur Augsburgska bekännelsen, eller rentav hela då. Tentlitteratur ska ju läsas om det ska bli nån tent skriven.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skrider fram, som en lucia. Det är nog det elegantaste sättet att röra sig på då man är höggravid och halvöppen :)) Själv släpade jag mig fram med Lovis i hälarna. Det gick bra det också. Hej hej!