måndag, oktober 22, 2007

Läger på Pörkenäs

Igår kom jag hem från ett miniläger på Pörkenäs. Det är en del av församlingspraktiken som jag håller på med just nu (fast idag är jag ledig). I lägret deltog 55 barn i åldern 12-13 år och vi var sex ledare. Och vi hade det bra! Jag har själv inte så värst stort intresse av att jobba med just den ålderns barn, men jag måste medge att vi hade ett fint läger och jag tror att det betydde mycket för en del av barnen. Det är ju så lätt för församlingarna att tappa bort barnen just där i skarvet mellan lågstadiet och högstadiet. Så jag applåderar de som kom på idén att satsa på 12-13-åringarna! Hmm... månne Gud hade ett finger med i spelet? Ett fint läger hade vi och att det var just på Pörkenäs gjorde det ännu bättre för min del. Jag kom fram till att det måste vara närmare tio år sedan jag varit på läger just där.

Inga kommentarer: