måndag, oktober 08, 2007

Envis förkylning

Japp, den är nog en riktig seg förkylning jag dragit på mig. Trots att jag inte har angina, kollade i fredags. I natt har jag dock hostat så det river i halsen och magen hoppar och sammandragningarna duggar tätt. Inte så skoj. Därför är jag hemma från jobbet ännu idag och imorgon. Undrar just när jag senast varit borta från jobb/skola en hel vecka. Visserligen var det ju helg emelllan, men ändå. Försöker kurerar mig genom att dricka massor, både varmt och kallt. Det lär ska vara bra.

Helgen var i alla fall fin. Obeskrivligt skönt att ha Kennet hemma. Och helt däckad är jag ju inte då jag inte har feber. På lördag var vi till Purmo på eftermiddagskaffe till en god vän och på spontan visit till andra vänner som nyligen flyttat in i sitt nya hus. Igår spenderade vi eftermiddagen hos Kennets syster och på kvällen var vi på nattvardsmässa i kyrkan. På lördagen hann vi också skruva ihop spjälsängen samt tvätta bilen. Kennet var nog mer aktiv än jag, men lite hjälpte jag till. I övrigt har vi bara vilat och tagit det lugnt.

Kennet kommer faktiskt hem ikväll från Vasa, han är inte borta alla kvällar den här veckan, vilket vi båda uppskattar. Jag ser fram emot den dagen vi igen bor heltid på samma ställe. Det tar ett tag ännu, men förr eller senare kommer den :-).

1 kommentar:

Mia sa...

Ja, det är jobbigt om en flänger omkring - känner igen det från förra vintern, även om jag nog jobbade mest i Vasa ändå. Men jag lovar, ni kommer verkligen att uppskatta att bo och vistas på samma ställe sen!