fredag, november 02, 2007

Många trevliga nyheter

Idag har jag många trevliga nyheter att dela med mig av.

1. Vi har fått lägenhet!! Vi ska flytta till en liten radhuslägenhet i Vasa. Den är på 69 kvadrat i två våningar med två sovrum och stugkök, badrum, bastu, wc och klädskrubb. Jag har inte själv sett lägenheten, men Kennet var dit och tittade. Den ligger ca 3 km från Kennets jobb, ca 5-6 km utanför centrum och med skog utanför husknuten. Vi hoppas att både vi, Stubin och Granat ska trivas där.

2. Det är helg och Kennet är hemma. Han har varit borta sedan tisdag, så det känns extra skönt att få vara på samma ställe några dagar.

3. Stubin har blivit piggare. Han var riktigt hängig från morgon och ända till början av kvällen. Han åt ingenting, förrän jag mutade honom med skinka och burkkattmat (då åt han lite) och spydde slem i flera omgångar. Jag var beredd på att han blivit ordentligt sjuk och skulle dö inom några dagar. Jag blev verkligt orolig för vår kissemisse. Han sov nästan hela dagen. Men då Kennet kom hem så kom katten in (efter en halv timme ute) och då var han precis som vanligt igen. Kennet tror att Stubin saknat honom så mycket att han börjat må dåligt och att han därför blev i skick då Kennet kom hem igen :-).

4. Jag blev färdig med praktiken! Igår var jag sista dagen och idag skrev jag praktikrapport och skickade in den.

5. Babyn är ännu i magen och visar inga tecken på att komma ut. En vecka till skulle jag vilja ha det så, sen får babyn gärna komma ut, helst före den eventuella strejken. Men babysar (hur heter det egentligen i plural???) brukar ju komma då de själva vill och inte när blivande mammor vill.

Nu kommer jag inte på mera. Säkert har jag massor av mera att vara tacksam för, men nu behöver jag sova. Gonatt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till lägenheten!! :) Va roligt! Är förstås nyfiken på var den ligger men det lär jag ju få veta så småningom, räknar jag med... :)

-aNniKa- sa...

nu ha jag varit inne å læst bloggen din - och e uppdaterad på allt som skett i det sista :-). Kul, och grattis med lægenhet!!! Vart blev det?

Anonym sa...

Hej nu har jag äntligen hittat till din blogg också!

Skall bli så roligt att ni flyttar till vasa.. under två km från där jag bor :P

Så du kan nog räkna med en del besök.. samt barnvakt 24-7 vid behov :)

Kramar
Lillebror

Mamma Linda sa...

Grattis till lägenheten! Låter som ni får det bra där. :-) Inte hade kissen svalt nåt olämpligt? Min fd kisse Melba svalde en av mammas öronproppar för många år sedan, så det blev akut operation tillslut, för hon höll på att magra bort och orkade inte spinna tillslut. Ca 800 mk kostade det (inklusive röntgen, dropp, operation och allt), för det var väl hösten 2001 tror jag. Men bra blev hon! Oftast är det ju hundar som är mer experter på att svälja för stora föremål och inte katter. Men det händer.

Netta sa...

linda: vi vet inte riktigt vad som hade hänt med katten. teorin är att något hade fastnat i halsen på honom, kanske en del från en mus eller hårboll. fast såna brukar han inte ha. han blev faktiskt sämre i skick igen efter att jag skrivit blogginlägget, men i början av följande vecka blev han som vanligt igen. som vanligt=tigger vid matbordet, hoppar i benen o.s.v. det är INTE jag som skämt bort honom! hursomhelst så redde han upp det hela själv. men jag som kattvän var ju jätteorolig.