fredag, november 09, 2007

NU!

Nu är jag beredd! Nu får babyn på riktigt komma när som helst. För nu har jag skickat in min dogmatiktent. Jag hoppas att jag blir godkänd utan desto mera ansträngning, men det tror jag nog. Resonerar lite som så att läraren inte har hjärta att underkänna mig i det här skedet, även om det är långt ifrån den bästa hemtent jag gjort... Och jag HAR ansträngt mig och läst Luthers förklaringar till dopet och nattvarden och Augsburgska bekännelsen och lite annat.

En liten kommentar till pepparkaksbaket: Det blir nog goda pepparkakor med mammas recept om man bara kommer ihåg alla ingredienser, vilket jag gjorde på andra försöket.

Idag ska jag laga mera mat och frysa mera portioner. Funderar också på att dra igång en storstädning, eller i varje fall en vanlig veckostädning. Sedan funderar jag på om jag kanske skulle våga mig på att dra upp några morötter ur morotslandet. Vi har i alla fall plusgrader idag, så kanske det kunde lyckas. Det gör ju inget fast förlossningen går igång, för idag har jag gått 38 fulla veckor, vilket betyder att babyn räknas som fullgången :-).
Men jag vet inte om jag ska snuva Kennet på en ordentlig färdknäpp... ;-) Hmm...

3 kommentarer:

Mia sa...

Grattis! Det betyder att du idag har gått en hel dag längre än jag hann med Arvid! Så dra upp morötter du bara... ;)

Anonym sa...

yep ut i morotslandet bara! Vi e många som ser fram emot att den där lilla gudasändagåvan ploppar ut!

Många kramar
från lillebror som idag bara ser på hockey o funderar på livet i största allämnhet..

Mamma Linda sa...

Färdknäpp! Lyllost...Min kära T hade lite problem i slutskedet av min graviditet och ville inte ha en "trekant" som han kallade det. ;-) Och det gäller ju att passa på om ni inte har såna nojor, för det dröjer ju ett tag sen. Och sen är det bara välkommen till småbarnslivet! (åååh, älskling kom i min famn..."uuuäääääh!!!" Fast man vänjer sig även med det ;-)