måndag, november 19, 2007

Uppdatering

I lördags förde vi första flyttlasset till Vasa. Det var riktigt skoj! Jag blev mycket förtjust i lägenheten. Kennet däremot tyckte att den var lite väl stor. Vi kommer ju att ha sovrum, kombinerat arbetsrum/tv-rum/gästrum och stugkök. Jag har förstått att stugkök för många är ett obekant uttryck. I vår lägenhet innebär det i princip att det finns ett rum som fungerar som vardagsrum/matsal med en avdelad köksdel. Typ. Matbordet står i själva rummet och köksskåpen är lite skilt för sig. Kort presentation av lägenheten: Man kommer in i lägenheten, i ett vindfång, fortsätter in i tamburen. Till vänster finns badrum och bastu. Om man fortsätter rakt fram så kommer man till köksdelen. Till vänster finns trappan upp. Under trappan finns skafferi, kylskåp och en liten köksbänk med överskåp. Man skulle kunna ha ett par barstolar vid köksbänken :-). På motsatta vägg sett från trappen finns mera köksskåp, diskbänk och spis. Den väggen har man alltså på sin högra sida om man går rakt fram när man kommit in i lägenheten. Fortsätter man ännu längre in kommer man till rummet som fungerar som både vardagsrum och matsal. Typ. På andra våningen finns två sovrum (ja, ett blir ju arbetsrum), lika stora, en liten wc och en garderob. Nästa flyttlass blir nog efter att babyn har fötts.

Babyn kanske tittar ut snart *hoppas*. Förra natten gick slemproppen. Idag har jag eventullt läckt lite fostervatten (eller så är det bara mera av slemproppen, svårt att säga). Har just inga sammandragningar och inga som gör ont. Lite, lite molvärk tror jag att jag har mellan varven, men inget alarmerande. Väntar på att det liksom ska hända lite mera, nåt som gör ont, eller ordentlig vattenavgång eller nåt. Knepigt, det här med kroppen, tror att jag analyserar och funderar och känner efter för mycket. Kennet hade planerat vara över natten i Vasa, men han kommer nog hem iaf. Det känns tryggare så.

Nu ska jag sticka vidare på babyutstyrseln. Koftan är bara att sy ihop och mössan ska få öronlappar. Byxor misstänker jag att jag inte hinner sticka färdigt... :-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

spännande med en gången slempropp! lycka till! det närmar sig...
kram

Mia sa...

Ser fram emot att få se lägenheten! Ja, och babyn förstås, goes without saying... :) Säkert blir man överanalyserande när man går och väntar - det hann jag ju aldrig med. Desto roligare att höra hur det går till för såna som hinner göra saker i rätt ordning! :)

Anonym sa...

Spännande tider! :) Lycka till!

Anonym sa...

Stort grattis till killen! ö Nenni och Mika

Anonym sa...

Läste i Mias blogg att ni fick en son i natt - Grattis! Det måste ju ha gått fort sedan sist och slutligen?

filuren sa...

Men GRATTIS! Kikade in här för att se om något hänt, läser inlägget och funderar att "det låter som det snart kommer en bebis här", läser kommentarerna...och se, en bebis har kommit!! Grattis igen! Vad kul, blev riktigt glad. Hur mår ni allihopa?

Mamma Linda sa...

Åh vad roligt! GRATTIS till hela lilla familjen! :-)

jennica sa...

välkommen till världen lilla killen!
å grattis till hela familjen tallgren! :)
kanske vi ses i vasa snart? :)

Anonym sa...

Hörde att ni fått en liten pojkbebis! Va kul ! Grattis!
Hoppas allt är bra med er!
Kramar, från Hanna och Jonas i Åbo