fredag, november 09, 2007

Dagens andra

Det blev städning. Jag har:
- dammat mattor
- dammsugit (också under sängen!)
- torkat alla golv (fast inte under sängen, för jag orkade inte böja mig en gång till)
- rengjort brödrosten
- torkat av köksstolarna
- rengjort vedspisen
- skrubbat kring plattorna på elspisen (där var SÅ skitigt!)

Jag har inte:
-städat wc (orken tog slut)
- torkat damm (onödigt, bestämde jag)
- haft (onda) sammandragningar

Nog är det härligt med nystädade golv! Jag kan riktigt se hur de blänker :-). Nu har Kennet kommit hem också, så nu är det helgkänsla här hemma, skönt! Imorgon ska vi till Kokkola. Förhoppningsvis får vi undanstökat julklappshandeln för i år.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som att du nu fixat "boet" så babyn får anlända,tog 2 dar före förlossningen satte igång för mej efter städning, så jag håller tummarna nu att bebisen anländer inom snar framtid! inte länge kvar nu tills ni är mamma och pappa åt en liten gullunge! :) lycka till!