måndag, oktober 16, 2006

Ny vecka

Så är det då måndag. Nog tycker jag mera om helg när jag är ledig och Kennet är hemma. Nu ska han ju inte jobba borta mer än måndag-onsdag den här veckan och sen är det slut på vikarierandet för den här gången, men inte var det mindre sorgligt när han for imorse halv sju... Själv ska jag på jobb om 1½ h. Eftis. Det är bara fem timmar, så det lär ju inte vara krångligt alls. Det blir väl i princip att leka lite, servera mellanmål och leka mera tills barnen blir hämtade. Resten av veckan jobbar jag på dagis. Skoj. Fast jag hoppas att jag får fredag ledig och att min systerson kommer hit på lite höstlovskul. Det var tal om det tidigare, men får se hur det blir om jag måste jobba. Nog får han komma ändå och vara med Kennet, men roligast sku ju vara om jag var ledig.
Tvättar just nu vårt enda dubbeltäckslakan, måste passa på när jag sover ensam två nätter nu. Vi köpte dubbeltäcke för ungefär en månad sen, trots att många vänners avrådan. Vi ångrar oss inte en sekund! Tvärtom rekommenderas det varmt. För oss funkar det världbäst med bäddmadrass 160x200 cm och dubbetäcke. Inga skarvar och mycket närhet. :-)
Men nu måste jag gå i duschen om jag ska hinna.
Njut av hösten! Snart är det vinter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan igen!

Tänkte lämna ett litet meddelande...visade era bröllopsfoton till mamma med och hon tyckte att du såg jättevacker ut. Och kattungen Krut är nog såå söt. Hon tyckte att det bästa fotot (som ni borde ha på väggen) var nog det där i Kennets blogg där han har sol i ögonen...:)

Hör av dig, vi väntar ännu...det blir kallt ute och dagarna är långa....

Kramar,
Emmi