onsdag, oktober 11, 2006

Kennet borta!

Ja, Kennet är i Vasa den här veckan. Vikarierar som matte- och fysiklärare i Korsholms gymnasium. Det är tråkigt. Tills igår gick det nog helt hyfsat, jag kan surfa hur mycket jag vill på familjeliv utan att han tycker att det blir för mycket :-). Men igår slog den stora saknaden till och jag tyckte att det var pest att sova ensam i dubbelsängen :-(. Som tur var så har jag ju Krut, även om han igår helst ville busa och inte gulla. Fast till sist lugnade han ner sig och sov halva natten bredvid min kudde. Sen ville han busa och jag slängde ut honom ur sovrummet. Jag ville nämligen sova så att jag sku orka vara snäll med alla tanter på jobb idag.
Ja, jag bara fortsätter att jobba. Än här och än där, både åldringar och barn. Barnen är nog roligare. Men det är också trevligt att sköta lite äldre mellan varven. Man känner sig så uppskattad!
Men nu, nu ska jag trotsa höstkyligheten och fara på länk. Fryser redan bara jag tänker på det. Men skam den som ger sig. Det brukar ju kännas så skönt efteråt och om man bara klär på sig ordentligt så ska det väl nog gå.
Allt gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med inlägg av dig in min gb! :-) Jaså Lena-Nettan och Mia-Nettan är samma Nettan?! Det borde kanske tröga Linda ha kunnat räkna ut...;-) Nä men då har jag nog hört en hel del om dig förr! :-D Bara bra, lovar! Ja, kunde fråga mig själv detsamma: varför sitter jag här och surfar när jag kunde sova? Fast Thomas kommer hem om en timme eller så, så vill väl sitta uppe tills det. Men finns massor annat att göra om jag orkar (vika tvätt, diska, plocka leksaker...), så borde kanske gå och göra sånt nu, för krafterna finns (otroligt nog! Fast klockan är sgs tio på kvällen). Ha det bäst och hoppas veckan utan gubben går fint! Det känns nog tomt när de inte är hemma...

Anonym sa...

Öhm, det var alltså Linda, "Kvevlaxfru" som skrev det förra inlägget...datorn skojar med mig som bäst! (skyller på den jag, fast såna här dataproblem oftast brukar infinna sig mellan stolen och tangentbordet ;-)