måndag, juni 12, 2006

Tillbaka i Åbo

Kom på att det nog är trevligare att ha en rubrik som inte bara är ett datum. Datumet står ju ändå ovanför :-)

Vi är tillbaka i Åbo efter en kort, intensiv och härlig helg i Österbotten. Hann med en hel del ändå. Fast det började inte så värst bra, jag råkade i gräl med mamma angående ett bilbatteri. Och det var helt onödigt. Mamma trodde att jag var arg och så blev jag lessen och arg för att hon trodde att jag var arg och vi ropade lite åt varandra och var upprörda. Men sen redde vi ut saken och det blev bra. Men lite tråkig start på hemmavarandet blev det. På lördagen var jag till frissan och diskuterade lite. Jag ska färga bort slingorna före bröllopet, jag vill ha min egen hårfärg. Och så beställde jag tid för klippning och ändrade tiden för bröllopsfrisyren. Ville ha den lite tidigare så att en vän kan fotografera oss utomhus före vigseln. Hos riktiga fotografen tar vi bara inomhusbilder. På eftermiddagen körde vi till Kennets föräldrar där vi packade ur bilen och umgicks med hans 5-åriga systerdotter som väntat otåligt på oss. Ja, vi hann en sväng in till hans syster också och hälsade på lille Melker. Ja, så heter han nu, deras lilla kille. Dopet var på söndag. På lördag kväll diskuterade vi bröllop med Kennets familj. Fick lite åsikter, bl.a. att det kanske ändå är klokt att ha nån professionell som kan bossa i köket. Hade ju tänkt ha bara släktingar och bekanta. Så nu ska vi försöka hitta nån sån. Har nog ett och annat på lut, men inget är bestämt ännu. Och så har vi ändrat menyn. Ska inte ha buffé utan förrätt, huvudrätt och kaffe med tårta. Fast tårtan är fortfarande tårtbuffé.
Ja, ja, sen badade vi bastu och övade sånger inför dopet. På söndag gjorde vi inte så mycket utom att sova länge och fixa oss före dopet. Och genast efter dopet satte vi oss i bilen och körde till Åbo. Trevlig färd, förutom att när vi bytt chaufför i Björneborg och jag körde så såg vi först ett rådjur på vägkanten och en halv kilometer längre fram en älg. Tur att ingen av dem sprang upp på vägen. Jag blev dock skakis och körde 80 på 100-väg i kanske 50 km. Tänk, jag som annars är lite av en fartdåre.

Nu är jag på jobb. Ska förbereda lägret som börjar imorgon. Mycket att göra, tror jag. Dessutom har jag glömt både min egen mobiltelefon OCH arbetstelefonen hemma. Så jag måste i något skede hämta dem. Dessutom är det jättefint väder ute, så jag vill bli snabbt klar med allt så jag kan gå och sola. Ibland är det bra med flextid ;-)

Ha det så bra!
/Netta

Inga kommentarer: