fredag, juni 16, 2006

Läger slut

Jag är tillbaka i Åbo efter fyra dagar på läger. Vi hade strålande väder, det bästa man kunde önska sig i början av juni, sol, varmt och skönt. Lite regn på onsdag kväll och lite hård blåst igår, men annars absolut inget att klaga på. Lägret gick helt bra. Barnen var nog lite livliga mellan varven och ett fall av mobbning uppdagades, men reddes ut, så bra det nu gick. Suck, att det alltid ska finnas de som blir utanför! Varför kan inte barn uppföra sig som änglar jämt? Nå, i det stora hela så var det ett fint läger. De flesta var positivt inställda till programmet och de var hejare på att sjunga. Men nog är det skönt att vara tillbaka i Åbo igen. Och nu har jag ju faktiskt semester i två veckor!
Nästa vecka ska jag till Österbotten och vara där 1½ vecka. Kennet kommer upp senare, vi ska bl.a. på ett bröllop. Vårt eget bröllop ska nog planeras och funderas över rätt mycket på ledigheten, har jag tänkt. Imorgon ska vi till Ikea och inhandla ett och annat till bröllopet, ska bli skoj! Dessutom blir det en sväng in till Helsingfors centrum också, ska hämta bestick som vi ska få i bröllopsgåva. Köparna har inte riktigt nåt ärende till huvudstaden, så vi får plocka upp dem själva. Jeps, jeps. På söndag ska vi hälsa på Kennets fadderbarn i Lojo. Och på måndag ska jag på allvar leta skor till bröllopet. Om jag inte hittar i Helsingfors, förstås, jag ska nog kolla.
Nu blir det kebab till kvällsmat!
/Netta

Inga kommentarer: