söndag, juni 04, 2006

4 juni 2006

Söndag! Härligt! Vi har sol i Åbo. Skönt, även om det blåser lite kallt. Kennet och jag har varit på gudstjänst i metodistkyrkan och lagat mat med min tillfälliga kämppis. Gott! Och så några avsnitt "Vänner" och nu blir det snart promenad, kanske längs ån. Kort sagt, en skön söndag.
Igår kväll blev det bio, "Da Vinci-koden". Jag har ju läst boken och visste ju vad som sku hända, så så jättespännande var det inte för mig. Som film helt okej, men nog har jag ju sett bättre. Tror att Kennet fick ut mer av den. Såg många studenter på stan, också en av mina hjälpledare, roligt att få gratulera henne.
Vi har idag också börjat ringa runt till folk och fråga om de vill hjälpa till med olika saker på bröllopet. Alla hittills är positivt inställda, en del säger ja direkt :-) Andra vill fundera ett tag. Tror nog att det blir bra.
I övrigt så börjar jag mer och mer fundera på hur det ska gå med lägret som börjar imorgon. Eller läger och läger. Barnen är där bara på dagen och far hem till kvällen, så det är mera som dagis. I varje fall är det ju svårt att före veta hur bra det blir. Just nu virrar hjärnan lite på och funderar om jag har allt förberett för morgondagen och konstaterar att nix, det finns nog detaljer att mixtra med, så det blir en tidig morgon imorgon. Måste nog vara där senast sju, kanske rent av före... Tur att det bara är en vecka. Annars sku det nog bli tugnt.
Okej, men nu ska det bli promenad. På återseende!
Netta

Inga kommentarer: