måndag, november 20, 2006

Jobb!

Jag har fått jobb!!! Från början av januari jobbar jag på Daghemmet Nyckelpigan i Ytteresse. Det är fråga om ett moderskapsvikariat, som jag övertar av en som vill återgå till att sköta barn hemma. Det är ännu oklart för hur lång tid det är, men minst till april. Det var mina big news idag!

Annars har jag jobbat dubbelt idag. Först fem timmar på Nyckelpigan och sen fem timmar på Flynbo. Det var inte så tungt som jag väntat mig. :-) Och det var ett undantag. Från torsdag ska jag vikariera i församlingen ett par veckor framåt. Ska bli intressant att se om jag börjar sakna Åbo mera då, det är ju liknande jobb som jag gjorde där. Det är inte alls osannolikt.

Nu börjar Plus! Så jag avslutar här. På Krutfronten intet nytt.

/Netta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet! Eller jobben, du verkar ju ha ett antal jobb på gång mest hela tiden... :) Är det i Esse församling du ska vikariera nu före jul? Ha det gött!

Anonym sa...

Grattis till jobbet! Måste vara skönt att få hållas på ett ställe lite mer permanent... eller?

Netta sa...

Ja, det är Esse församling jag vikarierar i just nu. Och, ja, det är trevligt att få ett mera permanent jobb, även om det nu "bara" är ett vikariat på hittills obestämd tid.