fredag, november 10, 2006

Lugnt

Igår hände inget speciellt. Och det var skönt. Inga missöden med Krut och inga besvärligheter i övrigt heller. Jag cyklade totalt 10 km igår och kände mig duktig. Idag blir det bara 4 km.

Idag har inte börjat fullt lika lugnt som gårdagen. Krut har redan hunnit välta omkull en och samma blomma ett par-tre gånger. Nu är den flyttad. Hela morgonen har katten varit helt rabiat. Jag har tappat räkningen på hur många gånger han varit på köksbordet, fast han mycket väl vet att han inte får vara där alls. Och dessutom har han bitit mig i både fötter och armar. Inte så att det blivit märken, eller så, men man vill ju inte ha en katt klängade i armar och ben. Men han hade kul när jag sorterade papper och tidningar. :-) Det är tydligen toppen att riva i tidningspapper.

Min teori om varför Krut är rabiat är att han känner på sig att Kennet kommer hem idag. Tyvärr jobbar jag till kl. 20, vilket suger eftersom min älskade kommer hem flera timmar tidigare. Men sånt e livet! Jag ska förresten sätta "Heartbeat" på bandning så att vi inte missar det ikväll, som vi gjorde förra fredagen.

Nu gäller det att fixa lunch. Och småningom ställa sig för jobb.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga dej som cyklat så långt!!
Heh, kan inte låta bli att le när du berättar om Kruts bravader. Fast förstår det måste vara irriterande. Ser honom dingla omkring i dina armar och ben..:) Djur kan verkligen vara nervpåfrestande fast de är så söta!
När får ni hem den nya kissen?

Netta sa...

Stubin borde vi kunna hämta i början av december. Han är född 5.10 och kattungar brukar vara 8-10 veckor när man kan ta hem dem. Vi ser nog fram emot det. Men hur det ska gå med Krut då är ju en stor fråga. Kommer han att äta upp Stubin eller blir de kompisar?

Netta sa...

Och hur går det med julgranen sen?

Anonym sa...

Oki, det är ju snart det. Krut kanske rent av tar och adopterar Stubin som sin egen lilla bus-lärling :)? Då kan nog julgransbollarna i granen ligga illa till...:)