tisdag, november 07, 2006

Disciplin

Idag har jag disciplin. Jag studerar nämligen. Första dagen på väldigt länge som jag faktiskt får något gjort åt mina studier. Jag håller på med en hemtent i religionspsykologi. Det är skapligt intressant. Men nu kurrar det i magen, så jag ska riktigt just värma potatismos och köttbullar. Jag ska dessutom locka in Krut, för han har nog sprungit ute i regnet tillräckligt länge nu. Ja, det regnar i Esse. :-( Ännu finns snö på marken, men eftersom fmi lovar plusgrader ända till slutet av veckan så lär den hinna smälta bort, buhu!

Igår var annars en hemsk dag i berg-och dalbana. Började med att Kennet avreste till Korsholm/Vasa. Han vikarierar igen den här veckan. Kommer på fredag. Jag åt frukost med honom kl. 6 på morgon. Somnade om och vaknade med illusionen om att jag hade gott om tid före jobbet. Men på nåt vis blev det väldigt stressigt innan jag kom iväg. Och på jobbet drabbades jag av världens magsmärtor, av den kvinnliga typen. Naturligtvis först när jag var ensam kvar i personalen. Hittade inget medicinskåp. Hade ingen burana i väskan (har jag aldrig, för jag har ALDRIG värk av något slag) Var tvungen att stå ut. Gjorde det också. Och sen for jag in till stan för att uträtta ärenden. Då hade värken som tur var gett med sig (underverk sker!!). Men fick jag alls allt uträttat? Neeejdå. Hittade inga blombräden. Hann inte till Rörman. Hittade inga vinterskor. Men jag fick foton framkallade. Bröllopsbilder. Tyvärr blev en handfull misslyckade, avskurna huvud och så. Trodde först att butiken klantat sig och hann bli rejält upprörd, men naturligtvis visade det sig att det var jag som klantat mig. Borde inte ha stressat med fotonen. Lär mig aldrig. Fast om det hade velat sig riktigt illa så kunde affären ha klantat till det rejält. Det var enbart på pur TUR som största delen av bilderna trots allt blev bra. Jag ska nog minnsann knalla in till affären i fråga och upplysa dem om att man måste fråga kunden vilken typ av digikamera fotonen är tagna med, annars kan det bli mycket, mycket fel! Nåja, hela fotohärvan gav mig mången känslostorm och på kvällen var jag alldeles slutkörd. Och det var ju SÅ typiskt att Kennet var borta just igår kväll när jag som bäst hade behövt nån som kramat om mig och sagt att det nog blir bra med bilderna, att det inte är nån större katastrof. Sen lyckades Krut på natten nära nog driva mig utför vansinnets brant. Han skulle promt sova på mitt öra! Jag är den typen som nästan undantagslöst sover på magen och följaktligen har ena örat uppåt. Där, precis där, på mitt öra ville Krut sova sin skönhetssömn ungefär kl. 5 i natt. Jag flyttade bort honom, först bredvid kudden, sen i fotändan, men han kom tillbaka gång på gång. Till sist slängde jag ut honom från sovrummet. Då jamade och gnällde han och gav mig dåligt samvete... Men utanför fick han vara. Nu är vi nog vänner igen. :-)

Ojoj, mat, jag behöver mat! Varför börjar jag alltid skriva så långa blogginlägg, fast jag bara tänkt skriva kort?

Netta

Ps. Jag fick ju nog ett och annat uträttat i stan ändå. Köpte t.ex. garn, frusna grönsaker och konserverad ananas. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då, vilken dag! *Sänder medkänsla och en kram*
Men duktiga dej, då du studerar. Påminner mej om att jag måste stänga datorn nu och plugga jag med.
Iiih, vi skulle också behöva framkalla bröllosbilder...NU! Har ju inte bestämt vilka än bara. Vill ju ha så många ;)

Anonym sa...

Tittar in på din blogg.
Intressant att läsa,tycker såna djurmänniskor som du!=)
Va söt kisse...o häftigt namn!
Känner int dig men...ha det bra!