måndag, februari 11, 2008

Dop

Igår döptes Zacharias i Esse. Allt gick riktigt bra. Vi var ungefär 20 personer. Zacharias var lite lessen under själva ceremonin, troligtvis hade han hunnit bli lite för trött. Jag och Kennet turades om att hålla honom och trösta. Inte gallskrek han hela tiden, men lite smågnällig var han s.g.s. hela tiden, utom då prästen skvättade vatten på hans huvud. Då var han tyst. Han fick många presenter, som vi inte ännu har öppnat. Det blev ingen tid till det igår och nu vill jag vänta tills Kennet kommer från jobbet så vi kan öppna tillsammans. Jag tyckte inte att jag stressade så värst mycket före dopet, men idag är jag nog väldigt mycket "dagen efter". Lyckligtvis så verkar Zacharias också vara det, så vi har sovit bredvid varandra i dubbelsängen ett par timmar nu på dagen. Skönt! Gossens namn är förresten Zacharias John-Erik. Vi har haft det på klart länge. John är pappas mellannamn och Erik är Kennets pappas mellannamn. Vi brukar lite skoja om att Mr. Z´s namn hintar om lämpligt yrke. Zacharias i Bibeln var ju överstepräst och pappa till Johannes Döparen. John Vikström var ju både biskop och ärkebiskop och Erik Vikström biskop. Så kanske vår Z också blir präst? :-) Han är förresten också släkt med biskoparna.

Inga kommentarer: