måndag, augusti 27, 2007

Bildblogg!

Nu ska jag dela med mig av lite bilder från den senaste tiden. Naturligtvis så hamnar inte bilder och bildtexter bredvid varandra, men kanske det går att kombinera ihop vilken text som hör till vilken bild. Jag vet inte om det är jag som inte har tillräckligt avancerad teknik eller om blogger helt enkelt är ett dumt program. Enligt min logik så borde i varje fall bilden komma först och texten sen, eller tvärtom. Inte som de nu ser ut med text på sidan om och lite varstans. Grrr!

Vi börjar med semestern, som jag ju skrev om tidigare. Jag har medvetet valt att inte publicera foton på andra människor än oss själva, för jag tycker att det är lite oschysst att göra så utan att fråga lov.



Här sitter jag i solen på terassen hos Kennets moster i Ekenäs. Skönt!




Såhär fina körsbär har Kennets moster i sin trädgård



Här är vi på grillfest hos bekanta till Kennets kusin K. Vi hade spenderat dagen på Ikea och Sello (köpcenter i Esbo) tillsammans med kusin K och sammanstrålade med hennes man och dotter med sällskap på kvällen.



Frukost! Fortfarande i Ekenäs hos Kennets moster. Gott! Vi blev så bortskämda, så :-).

Efter vår egentliga semesterresa så fixade vi och donade med ett och annat här hemma. Bl.a. så tvättade jag vår spjälsäng som vi fått av ett par givmilda vänner (tack!). I nuläget är spjälsängen i delar och under sandpappersbehandling. Nytt botten ska fixas och sängen ska också målas. Ännu känns det inte så bråttom, men vem vet, tiden går fort...



Efter semestern har livet naturligtvis fortsatt och även förevigats på bild :-). Här kommer ett par stycken:



Granat har hittat ett nytt intresse :-)



Såhär flitig var jag i lördags på kvällen när Kennet, enligt vad jag trodde, studerade lika flitigt inomhus. I själva verket lekte han paparazzi och fotade en hel serie av "Nettas biltvätt"...

Lite tidigare samma dag köpte vi barnvagn i Ylivieska. Vi fick vår Brio Happy årsmodell 2007 till ett förhållandevis förmånligt pris och nog är den i vårt tycke jättefin!



För några veckor sedan sydde jag en egenhändigt designad förvaringsplats för babytillbehör. Den ska hänga ovanför skötplatsen, som egentligen är tvättmaskinen med skötbordsunderlag. Jag ska ännu sy en liknande sak som ska hänga på vår badrumshylla (Molger från Ikea). Jag måste bara grunnar lite på designen ännu, för jag vill ha större fickor på den. Observera att symaskinen jag syr på är mommos gamla Husqvarna combina som torde vara inhandlad på tidigt 1950-tal. Fungerar oftast och enda felet är att backen inte fungerar mera. Men det går bra ändå!



Ikväll hade jag en liten kisse som sprang mig i fötterna och ville ha uppmärksamhet. Det fick han och blev dessutom plåtad :-).



Nu skriver jag inte mera, det får vara bra för den här gången. Håll till godo med bilderna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se lite bilder :) Jag är förresten också jätteförsiktig med vilka bilder jag lägger ut på nätet... Det var så roligt att träffa er i helgen!! Ha det bra!

Mia sa...

Oj, ni har redan spjälsäng, vad bra! Tidigt ute jämfört med oss... Vi har fortfarande ingen. Men hoppas på att fynda nån småningom, innan A börjar klättra ur vaggan. :)

Anonym sa...

Men vad roligt med spjälsäng och Briovagn, här surfar jag in alldeles omedveten. Grattis och lycka till!

Mamma Linda sa...

Grattis, ni har väl smått på kommande snart gissar jag? Och så har Mia skvallrat...:-) Skoj skoj med småttingar! Och vilken tjusig barnvagn ni har skaffat, och mysig frass, och så är du så händig också som syr så fint. *klapp på axeln* Ha det gott och lycka till med förlossningen! (den har absolut sina ljusa sidor också, så hav ingen panik :-)