söndag, september 16, 2007

Söndagsmiddag

Vi har ätit riktig söndagsmiddag idag. Eller egentligen lunch. Den bestod av lövbiff, potatisgratäng, kokta morötter och gurkbitar. Jättegott! Jag levde i den tron att jag inte kan laga god potatisgratäng (efter ett misslyckat försök i bagaget) men till min glädje hade jag fel.

Igår ville Kennet handla babykläder. I Härmä. Aution-neule har sin fabrik och fabriksbutik där, vilket betyder inhemsk kvalitet till betydligt förmånligare pris än i vanlig affärer. Vi fyndade flera fina plagg. Tyvärr fick vi veta att fabriken är till salu och förmodligen upphör produktionen snart. Fabriksbutiken skulle vara öppen till mitten av december, om jag minns rätt. Så synd! Kanske man borde tänka efter lite vilka kläder man köper och understöda inhemskt mera. Hur som helst, tips till småbarnsföräldrar är att fara till Aution-neule nu och handla, allt är på rea -30%. Också II-kvalitetskläder som redan är jättebilliga.

Kennet är på praktik i Vasa nu, måndag-fredag. Det är inte roligt att vara ensam hemma så mycket, men situationen är som den är nu och om denna period i livet leder till jobb för Kennet så är det ju bara positivt. Själv har jag också praktik två kvällar i veckan i församlingen. Det jag inte hinner med före mammaledigheten har jag tänkt göra precis i början av mammaledigheten, om jag får fortsätta att må bra. Det skulle vara toppen att få undan praktiken före babyn kommer. Jag har ju ändå ett examensarbete att skriva också... Det har jag just börjat med och ska till Karis i slutet av nästa vecka på examensarbetsseminarium samt närstudieträff för distansstuderanden. Jag oroar mig gruvligt för seminariet, men hoppas att det ska gå bra och att jag ska få mycket hjälp på traven.

Nu ska jag umgås med min älskade make. Det gäller att ta vara på helgerna.

1 kommentar:

Mia sa...

Bra tips, kanske det blir en vända via Härmä nästa gång vi ska en helg till Purmo... :) Lycka till med seminariet!