måndag, augusti 13, 2007

Tråkigt

Jag har tråkigt. Kennet är i Korsnäs på sin kurs. Det är nu tredje veckan i sträck som han är borta. Men den här veckan kommer han hem redan på onsdag och inte torsdag som i vanliga fall, för vi ska på föräldraförberedelsekurs på onsdag kväll. Det är ju förstås kul och spännande. Vår lilla bebis sparkar och lever om i magen. Tydligen tycker han/hon inte om rådgivningens doppler (apparat som man hör hjärtljud med), för det var världens cirkus efter rådgivningsbesöket idag. Rådgivningstanten kunde berätta att bebisen just då låg på tvären och med ryggen mot min rygg. Hjärtljud fick hon nog fatt på efter ett tag också, även om bebisen tycker om att flytta på sig när hon kommer med dopplern :-). Det här var första rådgivningsbesöket som tanten hittade nåt fel på mig. Inte så kul. Jag hade spår av äggvita i urinen och blev skickad till labben för ett till urinprov. Så dit ska jag fara imorgon. Hoppas att det inte är nåt farligt! Det trodde iofs inte rådgivningstanten. Sen tyckte hon att mitt hb var lite väl lågt, 123, och gav järntabletter. Själv tycker jag ju inte att 123 är så hemskt lågt, gränsen för att få ge blod är ju faktiskt inte mera än 125. Men jag har ju annars hb på 140-150 så det är klart att 123 är ganska lågt för att vara jag. Nåja, visst kan jag äta järn.
Ojoj, nu mullrar det! Bäst att sluta blogga, stänga av datorn och dra ur sladdarna. Det är ju inte värt att förstöra en dator för lite nöjessurfning. Hejhej!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Netta! :) Tänkte tipsa om ett blogginlägg som K kanske kan tycka är intressant, han frågade ju efter J:s tankar kring sånt här... http://nicaea.wordpress.com , inlägget "kreationismen självdog, väl?" (13.8). Ha det så bra, vi hörs! /Joh