tisdag, augusti 14, 2007

Buhuuuu

Buhuuu, jag är förkyld. Jag tycker INTE om att vara förkyld under några omständigheter överhuvudtaget, men allra minst under graviditet, för då är preparaten man kan använda så otroligt begränsade. Ingen vanlig nässpray. Ingen Finrexin. Ingen Vickssalva. Ingen hostmedicin. Och framförallt ingen Duact och inga Carmolisdroppar. Denna min förkylning bröt ut idag, så än har jag inte hunnit bli sådär jätte-mega-förkyld och jag hoppas, hoppas att det blir en lindrig variant. Ska kurera mig med varm saft och, ja, nåt annat har jag inte att ta till. Jo, kanske halspastiller om jag gräver riktigt noga i nattduksbordslådan :-). Den gravidvänliga nässprayen, Otrimer tror jag den heter (koksaltlösning), har Kennet förstås i Korsnäs, för han har varit förkyld sedan helgen. Som tur är så kommer han ju hem imorgon. Det värsta med förkylning är förstås att det är så tungt och besvärligt att jobba och jag vill ju inte smitta ner alla små barn. Borde jag kanske stanna hemma imorgon? Jag måste ta mig en funderare.

Positivt är i varje fall att urinprovet jag lämnade till labben idag var negativt. Så det är inget fel på mig. Nog trodde jag ju att det inte var nåt, men skönt att få det bekräftat.

Idag har jag också fixat försäkring åt vår baby, så nu kan han/hon lugnt få ett par öroninflammationer eller så. Nej, det är ju klart att man hoppas på att få en fullt frisk baby, men försäkringar är ju just till för att vara på den säkra sidan ifall nåt händer. Olyckor kan ju hända närsomhelst, hur frisk man än är. Barnet förärades också ett par sockor i storlek 19-21 med Lokalförsäkrings logo på :-). Allt hittar de på.

Men nu ska jag koka varm saft åt mig och småningom krypa till sängs. Bara tvätten blir färdig att hängas upp :-).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du tog tillfället i akt och sjukskrev dig och vilade ut - och att du är bättre nu! Tihi, vi fick våra lokalförsäkringsstrumpor på posten efter att han fötts... och en handduk har vi fått från Vbl:s pampasklubben. Lustigt.