torsdag, mars 17, 2011

Glimtar ur vardagslivet

Här kommer några foton från vår vardag.



Vi bakade bullar till fastlagssöndagen, vilket Zacharias tyckte att var jätteroligt. Det är ju sånt man borde göra oftare, för barnen tycker om att göra saker tillsammans.



Förra helgen bakade jag minimuffins, som jag envisas med att kalla dem. De flesta har väl numera övergått till att kalla dessa små bakelser för "cupcakes". Det var mitt första försök att baka såna små läckerheter. Det krävdes två satser smet för att få till det, men garneringen lyckades på första försöket. Men jag har dekorerat vanliga stora muffins på dylikt sätt, så helt novis var jag inte. Gott var det!



Det ryms två barn på en trip trap stol! Sällan sitter de dock såhär snällt på samma stol. För det mesta får Kristina finna sig i att sitta fastspänd i sin egen stokke. Om hon inte är fastspänd så hålls hon inte på plats utan stiger upp och stå i stolen, vilket känns allt annat än säkert. Eller också kryper hon genast upp på bordet. Smörasken är populär.



Ibland behövs det inte mycket för att roa en liten flicka! Den här bilden är tagen runt sjusnåret i morse. Vi har en morgonpigg tösabit.

Inga kommentarer: