onsdag, april 23, 2008

Vinterringar

Vi har ännu vinterringar på bilen. Vi hade tänkt byta förra gången vi var i Esse, där sommarringarna finns, men så överraskades vi av enormt snöfall, så vi lät bli. Men nästan genast vi kom till Vasa så kändes det för mig nästan olustigt att köra omkring med vinterringar på totalt snö- och isfria vägar och +8 grader på mätaren. Eller nåt i den stilen. Jag var faktiskt tvungen att kika på andra bilars ringar en dag vid Prisma och kunde till min lättnad konstatera att nog många andra åtminstone då ännu hade dubbar på ringarna. Men ändå. Vi ska nog snart byta.

Ps. Jag vet nog att det egentligen heter däck, men nästan alla jag känner pratar ju om bilringar, så varför inte skriva så också? Bilringar kan ju förresten vara nåt helt annat också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag pratar också ofta glatt om vinterringar... :) Fast min make tycker om att upplysa mig om att det heter däck...