onsdag, mars 26, 2008

Sömnproblem

Zacharias strular med sömnen. Igår sov han en timme på förmiddagen och en timme på seneftermiddagen. Igår somnade han kring 22 och vaknade före sju. Däremellan har han ätit ett par gånger och gnällt uppskattningsvis tusen gånger. Resultatet är en gnällig gosse och en gnällig mamma med kort stubin. En utomordentligt dålig kombination. Men man kan ju inte bli arg på en baby. Han kan ju inte rå för att han sover dåligt. Antagligen beror det hela på att han är lite snuvig. Stackarn. Nu sover han i alla fall sin första dagssömn. Hoppas att han sover tre turer idag så kanske det går lite bättre. Konstaterade för mig själv att om jag hade hormoner som hjälpte mig att sova bara korta knyckar då Zacharias var nyfödd utan att bli fullständigt döslut, så finns det inte ett spår kvar av de hormonerna nu längre. Men nog är vår gosse den allra härligaste ändå :-).

1 kommentar:

Mamma Linda sa...

Snuva gör nog sitt på småttingar. Minns Felicias första snuva, jag var redo att ringa psyk-jouren! Jag trodde hon blivit helt knäpp när hon bara skrek hysteriskt när hon skulle försöka sova! Gick om snabbt som tur var. Hoppas ni får sova ut ordentligt snart (så "ordentligt" man får sova ut med ett spädbarn i huset). En stunds barnvakt så du får sova kanske vore en bra idé? Om det är möjligt förstås. I annat fall kan jag bara lugna dig med att de nog börjar sova bättre, t.o.m riktigt bra sen! Hoppeligen förr än senare...