lördag, mars 29, 2008

Fotografier

I början av veckan fick vi framkallade bilder på posten. Ca. 200 stycken. Det betyder att jag har fritidssysselsättning för ganska lång tid framöver, om jag bara, bara orkar ta itu med det. En liten del av hjärnan viskar dessutom att föregående sändning foton förvisso är inklistrade i album, men saknar bildtexter. Så jag borde skriva bildtexter och klistra in nya foton. Är det nån annan än jag som gör likadant, d.v.s. framkallar massor av bilder på en gång för att sen frenetiskt klistra in dem i album och vara småirriterad över att högen med oinklistrade bilder aldrig verkar ta slut? Eller är du den typen som helt enkelt inte klistrar in foton i album överhuvudtaget?
Kanske jag ska klippa in ett par exempel på vad vi framkallade. Förresten så tänker jag inte sätta in bilder på Zacharias hit på bloggen, om nån är nyfiken på hur han ser ut nuförtiden så går det bra att maila på kntallgren@gmail.com så skickar jag bild per e-post istället.


Netta och Zachariaspå sparktur i Esse.

5 kommentarer:

Mia sa...

Vilken snygg sparkbild! Jag är nog typen som beställer MASSOR på en gång och förhoppningsvis klistrar in... Vi ska snart, mycket snart beställa en laddning, från USA-resan (sommaren 2006) och framåt... Lär bli betydligt mer än 200, speciellt med tanke på att hela Arvids liv hittills ingår i den tidsperioden!

Anonym sa...

Hehe, jag brukade vara den typen som klistrar in bilderna men har inte orkat eller har valt att inte orka med det - det finns massor av intressantare att göra så jag blivit den typen som aldrig klistrar in fotona i album men när jag framkallar dom så skriver jag nog månaden och året på dem. Det som är så viktigt minns man ändå.

Kram,
Emmi

Mamma Linda sa...

200 bilder var massor förr, nu är det småpotatis. ;-) Fick just sommaren 2007 - februari 2008 + lite mars på posten, ca 800 bilder (och då har jag skalat REJÄLT!). Det brukar ligga kring 800 bilder per framkallning...Och klistra in?! Jag är ännu inne på att klistra in bilder från 2006 (för dumma jag beställde fel storlek, större är inte alltid bäst, de rymdes inte i slip-in albumet, så nu får jag klistra...suck!). Ser fram emot 2007-2008 bilderna som borde gå att lägga i slip-in. :-) Lycka till! Mamma-tid finns det alltid för lite av, så räkna med att det tar åtskilliga månader/år!

Anonym sa...

Oj jag är RIKTIGT dålig på att framkalla bilder... Tror att jag fick lite nog av att klistra in bilder efter Umu-tiden, då blev det ju en hel del bilder... :)

Bröllopsbilderna är i alla fall inklistrade i album och det känns bra, men alla andra bilder är kvar i datorn (säkerhetskopierade dock), och för mig känns det mest skönt att ha dem där, de tar inte så stor plats där :) (och plats är det ont om, i alla fall i flyttider...)

Men jag kan nog tänka mig att det är annorlunda om man har barn, då skulle jag nog också ta mer bilder och framkalla mer. Nu blir det mest bilder när vi är ute och reser och det är ju inte så ofta... :)

Förresten så är du med på
min lista över tio bloggfavoriter ... :) Är väldigt glad över att få ta del av delar av ert liv genom bloggen! :)

Anonym sa...

Hej! Vill bara tipsa om http://syochstickmorsor.bloggagratis.se/