tisdag, januari 22, 2008

V.V.V70

Varför Volvo V70? Det har jag frågat mig x antal gånger. Volvo V70 är en bil som ofta ses i trafiken, en stor bil av farmarmodell. Volvo V70 är också en bil med ett saftigt pris. Jag har nångång nånstans (var det kanske på aftonbladet.se?) läst att Volvo V70 är Sveriges populäraste bil hos barnfamiljer, men att bilen är alldeles för dyr för att köpa splitterny, för en familj då. Därför är det businessnubbar som köper nya V70:n för att sedan sälja dem begagnade till barnfamiljen. Hmm... varför vill man ha just en sån bil då? Vad är det som gör V70:n så attraktiv? Varför vill man ha en bil som drar rysligt mycket bensin? Som är svårparkerad (jag tycker att stora farmarbilar är en mardröm att parkera, förutom på stormarketarnas familjeplatser) och dessutom rätt så oestetisk (okej, det där är en subjektiv åsikt). Jag har inga svar, bara frågor. För själv skulle jag aldrig vilja ha en Volvo V70. Ingen annan Volvo heller för den delen :-).

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också funderat på det där med Volvo... Det ÄR verkligen så att jäääääääättemånga svenskar har Volvo. Stora, dyra, bensinslukande - nej inget för oss. Fast vi har ju ingen bil alls just nu... Cykel går bra för tillfället :)

De enda Volvosar jag tycker riktigt mycket om är moffas gamla PV. Och Amazon gillar jag. Men resten - nej inte är de finare än andra bilar inte.