onsdag, december 27, 2006

Jul, jul, strålande jul... är förbi

Så var den julen slut. Det gick fort. Kennets och min första jul som gifta och första jul som vi firade helt tillsammans. På julafton hann vi fira både i Nykarleby, Jeppo och Esse. Inte illa, eller hur? Det kändes inte ens stressigt. Visst hann vi inte vara så värst länge på varje ställe, men tillräckligt för att känna att man fick träffa alla. Bäst på julafton var nog ändå när vi kom hem och öppnade julklapparna till varandra och katterna. Ja, Krut och Stubin fick lyxkattmat i julklapp, varsin sån där pytteliten konservburk. Men eftersom paketen inte luktade kattmat så fick vi nog hjälpa dem att öppna och servera maten på fat.

Efterföljande juldagar firades dels i Nykarleby och dels Esse. Och idag har vi varit till stan. Jag hann gå lite på rea och Kennet anmälde sig arbetssökande. Men det var Kennet som fyndade på rean, köpte en ny skjorta. Jag tyckte han var så otroligt snygg där i provhytten, :-). Ikväll har vi dessutom inrett sovrummet. Nu har vi stora byrån färdig plus de två små som jag köpte på Ikea och som Kennet slipat, lackat och laserat. De små använder vi som nattduksbord, är så bra med rejäla saker som det ryms mycket i.

Nästa veckas tisdag börjar jag jobba. Ska njuta nu av de sista lediga dagarna och göra sånt som jag inte hinner sen. Imorgon är projektet att klistra in foton som som gäller. Vi har både bröllopsalbum och vanligt album på hälft. Det betyder att klistra in hela 2006 i bilder :-). Ska eventuellt också baka bröd.

God fortsättning till alla som tittar in!

Inga kommentarer: