tisdag, december 19, 2006

Hemma igen!

Nog är det skönt att vara i Esse! Vi var en sväng till Åbo i helgen, for på fredag och jag kom hem igår. Kennet är ännu kvar, men kommer nångång ikväll. Det var trevligt att återse studiestaden och jag fick uträttat det jag ville - köpte julklapp åt Kennet. Men när vi gick in till stan och tyckte det var kul att vara i Åbo så tänkte jag samtidigt att hur trevlig staden än är så inte vill jag bo där. Primärorsaken till att vi for till Åbo var att Kennet var bjuden på en doktorsdisputation med efterföljande middag. Jag hälsade på i Åbo svenska församling, min forna arbetsplats. Roligt att träffa gamla kollegor och barn och föräldrar jag kom i kontakt med via verksamheten. Jag verkar vara saknad och det är ju alltid kul att höra. Vi träffade också diverse kompisar i Åbo, de få som finns kvar där. Och nu är jag hemma och förbereder julen. Min älskade make håller som bäst på att göra de allra sista ändringarna i gradun, det är då fråga om språkliga rättelser. Han är alltså fem före färdig! Vilken jul det här blir!

Saknad kände jag mig också när jag kom hem och Krut blev jätteglad att se mig. Visst blev Stubin det ocksåk, men Krut var nog mera till sig. Stubin var även svart om tassarna för han hade varit verkstan med svärfar. Gulliga kisse! I natt har de båda sovit med mig och spunnit i stereo! :-)

Nu är det lite studier och gardinsömnad som gäller för mig. Ha det så bra!
/Netta

Inga kommentarer: