lördag, juli 29, 2006

Möhippa

Hurraaaa!!!! Vi har internet i Esse! Min älskade Kennet fick det fixat så länge jag var på möhippa. Ja, idag skedde det. Jag anade lite, men inte så värst mycket ändå. Blev kidnappad på Citymarket i Jakobstad och fick vara med om en hel del, t.ex. picknick i Skolparken, besök till Powerpark i Härmä och lite annat smått och gott. En överlag snäll och rolig möhippa. Också skönt att det inte blev sent, eftersom vi ska köra ner till Åbo imorgon. På måndag inleder jag mina sista två veckor som barnverksamhetsledare i Åbo svenska församling. *Snyft* På fredag börjar sista lägret, ett skribaläger. Jag är nog lite orolig för hur det ska gå, men månne jag inte överlever. Och den undervisning jag ska ha hänger ju mera på Gud än på mig, i slutändan. Om Gud vill att konfirmanderna ska få ut nåt av undervisningen så tror jag nog att han ser till att jag säger de saker som behöver sägas.

Bröllopet är, som Kennet skrev i sin blogg, under kontroll. Ett och annat finns ju nog kvar att göra, men mycket är gjort och mycket är sånt som man inte kan göra förrän veckan före. I Åbo får vi se vad layoutaren har gjort med våra vigsel- och festprogram. Jag hoppas verkligen att vi båda är nöjda, annars vet jag inte vad vi tar oss till.

Okej, nu ska jag sluta, ska surfa lite mera nu när det går så snabbt med ADSL och sen hjälpa Kennet och svärfar att städa lite i badrummet. De har varit så duktiga och kaklat tre väggar i badrummet idag. Den fjärde kaklade jag och Kennet tillsammans igår. Otroligt skönt att ha fått göra nåt riktigt viktigt där, annars är det mest Kennet och hans pappa som har jobbat med badrummet.

På återskrivande!
/Netta

Inga kommentarer: