torsdag, juli 06, 2006

Åbo - trist

Jep, jag har det tråkigt i Åbo. A) Jag har inte så mycket att göra på jobbet. B) När jag är hemma är jag inte hemma, för jag bor egentligen inte där jag övernattar just nu, d.v.s. jag har inte mycket egna saker där och det känns ju inte som hemma. C) Jag sku ha så mycket mera att göra i Österbotten och känna mig mera till nytta. D) Kennet är inte i Åbo.

Jag är på jobb nu. Ska just börja med nåt riktigt jobb efter att ha kollat e-post, Bröllopstorget och nät-JT. Igår fick vi ett till svar på bröllopsinbjudan, ett jatack. Det börjar inte vara så hemskt många som inte har svarat än, kanske ett 20-tal. Och tiden går ut först i slutet av nästa vecka. Så det verkar ju bra. Igår köpte jag också tackpresenter till alla de som gör stora insatser på bröllopet. Jag tänker inte skriva vad, ifall nån som ska få present råkar läsa det här :-) Och så köpte jag panelgardiner till sovrummet, i rosa och naturvitt. Tror det blir bra. Idag ska jag köpa tyg och sy en liten såndär påse som brudar ibland har som handväska. Jag hoppas att det blir billigare att sy själv än att köpa färdig. Dessutom har jag ju nåt att göra ikväll :-) Istället för att titta på "Vänner". Igår blev det fem avsnitt på kvällen. Det blir närmare två timmar det...

Nåja, back to work!
Ha det bra!
/Netta

Inga kommentarer: