onsdag, december 17, 2008

Ynklig

Igår var min man som en liten ynklig pojke. Men han hade orsak. 40 graders feber drabbade honom och han låg till sängs största delen av dagen. Dunderförkyld är han också. Men bättre idag. Imorse var det gossens tur att ha feber. Det bekom honom inte så värst mycket, han lekte på så gott som vanligt. På eftermiddagen var febern borta. Nu är det jag som börjat hosta, så få se om inte även jag ska få en släng feber. Det skulle ju inte passa sig alls. Jag har inte bakat en endaste julkaka än, pyntet är bara delvis uppsatt och vår hall är halvfärdig. Vi har tagit bort spännpapper, tapeter och är i full gång med att måla brädväggarna nu. Idag har jag grundmålat och imorgon ska vi fortsätta. Lister ska införskaffas och diverse andra hallattiraljer. Så det passar inte alls att vara sjuk nu. Jag hoppas feberfaret hoppar över mig den här gången.

Inga kommentarer: