lördag, december 15, 2007

Ny dammsugare

Det har vi köpt idag. Jag och Kennet var på tumis till både Gigantti och Prisma. Zacharias blev ompysslad av faffa och fammo. Ja, vi blev också lite ompysslade då snälla svärmor diskade efter både lunch och middag. Det här var alltså första gången jag gick längre bort än några meter från Zacharias. Utmaning! Gossen hade naturligtvis sovit hela tiden vi var borta, vilket handlade om ca 1,5 h. Och jag som hade samvetskval för att jag lämnade honom och såg för min inre syn hur han skrek och skrek och fammo och faffa förtvivlat gjorde allt för att lugna ner honom. Ja, ja, det är väl som det ska vara.

Dammsugare, ja. Vi köpte en blå maskin av märket Miele. Kennet har just packat upp den och förundrat sig över den enorma sugeffekt den har. Den är av en helt annan kaliber än vår gamla dammsugare, som fått pension i Esse. Nu finns det dessvärre ingen anledning till att inte städa vår bostad. Hmm...

Nu ska vi se om jag lyckas ladda upp en bild på Zacharias. Det fungerade ju inte för nån dag sen. Plockar också in en bild från förlossningen, en liten stund före Zacharias föddes. Apparaten jag har på magen är en ctg-apparat. :-).





Zacharias!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jättejättesöt liten Zacharias!!! :) Vackert namn också!! Ser fram emot att träffa er alla någon gång så småningom... kanske till påsk???

Ha det bra!!

filuren sa...

Vad kulit att få se en bild på lill-killen! Vad söt han är!

Anonym sa...

vilken fin liten kille ni har! såg er på tidningen också,var det månne dagenstidnin!?

Mia sa...

Tihi, Matias hade inte sett att du nog bloggat om er lille son förr och tyckte det var lite lustigt att du hade "Ny dammsugare" som rubrik när du skrev om och hade satt in bild av Zacharias... :D Liksom, hur är det med viktighetsordningen..? :)

Anonym sa...

Ååh nejj....du har inte sagt nåt alls till oss att ni redan flyttat, vi skickade en liten paket åt Zacharias för ett par veckor sen och i början av veckan julkort till fel adress... hoppas ni får det i varje fall... vad är er nya adress?

Zacharias...han liknar Kennet mycket. :)

Okej, ha det så bra och hör av dig med adressen och annat när du hinner.

Kram,
Emmi

emms sa...

Va kul att se Zacharias lillgulli på bild i datorn.