måndag, juli 16, 2007

härlig dag

Jag har nog fått världens bästa make, så är det bara. Idag då jag kom hem från jobbet hade han städat vårt förråd. Förrådet som varit absolut proppfullt. Nu finns där nästan en hel hylla ledig. Dessutom hade han kommit på att det passar att tvätta lakan då solen skiner. Och lagat mat tills jag kom hem :-).

En anledning till förrådsstädningen är för övrigt att vi har bestämt att vi ska sälja på Juthbackamarknaden i augusti. Vi hoppas på att bli av med lite överflödiga saker och tjäna en slant på det hela. Igendera av oss har erfarenhet av att sälja på loppis, så vi vet inte alls vad vi kan förvänta oss, ska bli spännande att se hur det hela utfaller.

Ikväll har jag lyckats klistra in en del foton i album. Det finns en klar nackdel med digiålderns tidevarv och det är att man (vi) alltid framkallar många bilder på en gång, så att det blir en väldig hög att klistra in. Jag blev ju inte på långt när färdig, utan hamnade i trakterna kring vårt förlovningskalas, som firades påsken 2006. Så bara knappt ett och ett halvt års bilder är oinklistrade... Men det kommer en morgondag också, tur är väl det.

Nästa vecka har jag ledigt från jobbet, två dagar semester och lite tjänsteledigt. Då bojkottar vi Jakobs Dagar och styr kosan mot södra Finland och bl.a. Ikea och bostadsmässan i Tavastehus. Men nu är det nog läggdags för mig :-) Nej, bara en sak till: jag var till rådgivningen idag och mätte magen för första gången. Jag ligger på övre kurvan!!! Vem hade trott det? Alla säger ju bara att jag inte har nån stor mage. Inte minst jag själv :-)

Inga kommentarer: