söndag, juli 15, 2007

GRANAT

Här kommer som utlovat en bild på Granat!















Och en till där Stubin och Granat kramas, är de inte söta så säg!



Igår var jag och Kennet till folkmusikfestivalen i Kaustby med våra vänner A och M. Vi for redan tidigt på eftermiddagen och kom hem strax före halv fyra på natten. Huhu, ungefär nångång efter elva höll jag på att gång på gång ta mig till drömmarnas land, trots att musiken var bra och stämningen på topp. Jag vet inte om jag håller på att bli gammal eller om det bara är för att jag är gravid som jag blev så ofantligt trött. Nåja, hur som helst, så var det en bra dag/kväll/natt. Bäst var förstås det skotska bandet Bodega. Härligt att igen efter fem år få höra skotsk folkmusik i Kaustby! Visst fanns det andra fina artister där också, men utan Bodega hade nog inträdet på 22€ känts saftigt. Och då fick vi som KPO-ägarkunder 5€ rabatt. Nämnvärt är för övrigt en känd dansgrupp från Ryssland, Gzhel, de var verkligt duktiga, ryktas om att de kommer att delta i OS-invigningen då det drar ihop sig till OS i Ryssland om några år. De hade väldigt färggranna dräkter och var viga som sjutton och snabba i fötterna! Den andra saken som är nämnvärd är folkmängden. Jag har aldrig förr sett så mycket folk i Kaustby! Men vi har heller aldrig varit där en lördag förr, så det kan förklara saken, men nog ska det bli intressant att höra hur mycket folk det var där igår.

Nu ska jag gå och lägga mig på sängen med Granat och läsa om att föda barn. Man vill ju känna sig förberedd! :-) Väntar ockå på Kennet som hjälper våra vänner M och C att flytta. Undrar just hur trött han är när han kommer...

Inga kommentarer: