tisdag, januari 04, 2011

Nytt år, nya planer

Jag är av typen som planerar mycket. Långt på förhand. Sällan blir saker och ting precis som jag planerat, men det gör inget. I planeringsstadiet finns just nu en resa till Norge i sommar. Sen finns förstås det stora frågetecknet, jobba eller inte jobba till hösten. I den frågan är jag synnerligen tudelad. På sätt och vis skulle det vara trevligt med lite jobb igen. I oktober detta år har jag varit hemma i fyra år. På många vis skulle jobb passa bra in i vår livssituation. Zacharias börjar ju bli en stor pojke och till hösten är Kristina en bit över 1,5 år och alltså inte pytteliten längre. Samtidigt trivs jag med att vara hemmamamma. Tar man en riktig långsiktig plan på det hela så kommer man onekligen också till frågeställningen vad som ska komma före: en period av jobb för mig eller ett eventuellt tredje barn. Men det är LÅNGSIKTIG planering. Och barn kommer ju inte heller alltid på beställning. Så jobb eller inte jobb, det är frågan. Jag är som åsnan mellan hötapparna. Vilken tur att jag inte måste bestämma mig före sista juni!

Inga kommentarer: