fredag, januari 08, 2010

Visset

Ingen bebis. Däremot en öroninflammation! Jag kunde knappt fatta att det var sant då jag natten till torsdag vaknade av en hemsk värk i vänstra örat. Jag har aldrig tidigare i mitt 30-åriga liv haft öroninflammation, men insåg snabbt att det kan inte vara något annat än det. Sova vidare gick ju inte, så jag steg upp, tog en Panadol och satte mig i vardagsrumssoffan. En kvart senare tog jag en till Panadol och återgick till soffan där jag småningom somnade i nån sorts halvsittande ställning. Vaknade ett par timmar senare av att Kennet och Zacharias var vakna och då värkte det inte längre så hela familjen somnade om i dubbelsängen. Igår hade jag tid till vanliga mödrarådgivningen och fick också träffa en läkare som konstaterade öroninflammation i vänstra örat. Det blev en extra stadsresa då för att hämta antibiotika. Så nu äter jag Kefexin morgon och kväll, mjölksyretabletter för att undvika svampinfektion samt multi-tabs för gravida. Känner mig nästan som pillerberoende :-). Och lite vissen av att snuvan blivit värre under natten. Men örat känns något bättre.

1 kommentar:

malinjohanna sa...

Stackars dig! Hoppas det är snabbt övergående och att du är full med kraft sen när det är dags för bebisen att se världens ljus.