måndag, december 14, 2009

Var är julstämningen?

Jag har noll julstämning. Nada. Zero. Ikväll fick jag i varje fall sjunga några julsånger på församlingens julfest för frivilligarbetare (jag är söndagsskolledare), men det hjälpte bara för stunden. På väg hem konstaterade jag att folk har satt upp väldigt många julstjärnor, ljusstakar och ljusslingor redan. Aijo, det är ju jul om drygt en vecka. Hmm... jag misstänker att bristen på julstämning kan bero på att jag inte hängt upp en enda tomte än, Nykarlebystjärnan lyser med sin frånvaro i sovrummet, inte vet om vi flyttar in ännu, inte har städat en enda gnutta (ja, vi har x antal dammråttor på golven) och julbaket begränsar sig till redan uppätna jultårtor. Jag antar att julstämningen knappast infinner sig förrän tidigast 23.12, för senast då måste det ju stå klart vilken av husets två bostäder vi ska fira jul i.

1 kommentar:

Mia sa...

Det brukar hjälpa ganska bra att dämpa belysningen (dammråttorna syns inte), tända ljus (om ens barn så tillåter), sätta på sentimental julmusik (helst med bjällror i något skede) och dricka glögg. Men förstår att julstämningen påverkas av att ni inte riktigt vet var ni bor på jul!