torsdag, oktober 23, 2008

Hyss

Häromdagen gjorde Zacharias sitt allra första regelrätta hyss. Visst har han gjort och gör dagligen sånt som han vet att han inte får, men ett hyss tycker jag är lite mera finurligt och kanske inte riktigt tänkt att vara olydigt. Zacharias har en längre tid varit väldigt intresserad av badrummet. Han tycker om att peta på schampoflaskor, titta i tvättmaskinen och sånt. Förstås får han inte vara ensam i badrummet, dörren dit håller vi stängd. Nåväl, en morgon stod han bredvid wc-stolen och tittade intresserat då jag spolade. Och vips spottade han tutten rakt i byttan! Det kan inte ha varit menat som illdåd, för jag har aldrig sagt att han inte får slänga nåt i byttan. Han tyckte säkert bara att det var kul. Som tur var landade tutten i en nyspolad toalett och fiskades raskt upp av mig och förpassdes till diskbänken i väntan på desinficering. Zacharias fick lära sig att man inte får slänga tuttar i wc-byttan. Som om han skulle förstå på mig. Eller det kanske han gör, men ändå tror jag nog att risken finns att det blir fler tuttar i byttan framöver.

I övrigt så lärde sig Zacharias att gå med lära-gå-vagn i tisdags. Alldeles själv. Annars så händer inte så särdeles mycket i våra liv. Dagarna går och jag lyckas inte skriva speciellt flitigt på mitt slutarbete. Jag borde rycka upp mig. Absolut.

2 kommentarer:

Mia sa...

Saknar er! Z hinner ju få skäggväxt innan vi ses nästa gång... kul med hyss och kul att han kan gå (!) med gåvagn! Wow! Vi får ses och höras. :)

Anonym sa...

Kul att höra om Zacharias äventyr! :)

Du har blivit utmanad! :)