tisdag, september 05, 2006

Livet på Raja

Här ordnas det för fulla muggar. Lådor med diverse småsaker hittar sina platser. Eller så blir de tillfälligt satta nånstans... Möbler flyttas runt. Vi trivs och tycker om att vara tillsammans :-) Vi har en deadline för vårt ordnande och städande och det är lördag eftermiddag, för på lördag kväll ska vi ha INFLYTTNINGSFEST! Och då vill vi ju ha så bra i ordning som det går för tillfället. Vi ska få en byrå av mamma och den ska fixas till lite och det betyder att det tar sin rundliga tid innan vi har den på plats. Tills dess får vi leva med saker på sovrumsgolvet. Men det går nog bra.

Idag hade jag en liten lustig strapats i stora stygga Esse. Jag skulle till biblioteket och skaffa lånekort och låna böcker. Jag visste att biblioteket finns på Museigränd 2 och att det är nära Andelsbanken. Jag gjorde några andra ärenden vid bybutiken och cyklade en annan väg därifrån med den påföljden att jag kom ut till stora vägen på ett helt annat ställe än jag tänkt mig och hade på nåt sätt tappat bort både Museigränd och Andelsbanken. Men så kom jag på att det vis skolan finns Museigränd daghem, så jag cyklade ditåt, men det visade sig att vägen till skolan heter Skolstigen... Så jag tog en extra sväng förbi Esse Läkartjänst och då kom jag ut vid Andelsbanken, som visade sig vara gräsligt nära där jag tidigare cyklat och på nolltid hittade jag biblioteket. Ovanför dörren står stort och tydligt BIBLIOTEK och det ser man också när man far förbi på stora vägen... Så jag har varit på irrfärd i Esse :-) Det var ju så jag fick skratta lite åt mig själv. Blev sen dock imponerad över urvalet av böcker. Tre stycken deckare väntar på mig i sovrummet. Ska bli kul att läsa en riktig bok, det är länge sen sist.

Nu ska vi på länk! Det är möjligt att det i ett senare skede kommer en detaljerad blogg om vårt bröllop, om vi bara kommer oss för.
/Netta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var kul att länka med dig. Det uppskattade jag!

Anonym sa...

Men hej Netta!
Vad roligt med en blog. Nu kan man ju följa ert liv där uppe i Esse. Kul!
Har också just skaffat en blog här på Blogger. Den heter filurigheter. Får jag länka din blog med min blog? Så jag lättare hittar hit sen :)
Hur har ni det och vad gör ni riktigt nu?
Skulle väldigt gärna se bilder från bröllopet! Så nyfiken:). Ni kan ju skicka på Simons mail, ifall ni har någo foton ni kunde tänka er att visa.
Ha så bäst!
/Lena

Anonym sa...

Hej Lena du får nog länka till Nettas blog.

Jag har också en blogg på bloggspot knetoff.blogspot.com.

Hur hittade du Nettas blogg?

Ha det bättre!

Anonym sa...

Hej hopp!

Vad bra!
Simon hade fått ett mail någon gång med blogg adressen, så då var vi in och kikade.